در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

آرزوها

با سلام خدمت دوستان  

 

اینبار برآن شدیم که شعری از پروین اعتصامی شاعره 

 

بلند آوازه ایرانی برایتان بگذاریم . 

 

امید وارم که مورد قبول دوستان عزیز وسروران ارجمند شود . 

 

البته دیدگاه ونظر یادتان نرود .............. 

 

ای خوشا مستانه سر در پای دلبر داشتن 

 

دل تهی از خوب و زشت چرخ اخضر داشتن 

 

نزد شاهین محبت بی پر و بال آمدن 

 

پیش باز عشق آئین کبوتر داشتن 

 

سوختن بگداختن چون شمع و بزم افروختن 

 

تن بیاد روی جانان اندر آذر داشتن 

 

اشک را چون لعل پروردن بخوناب جگر 

 

دیده را سوداگر یاقوت احمر داشتن 

 

هر کجا نور است چون پروانه خود را باختن 

 

هر کجا نار است خود را چون سمندر داشتن 

 

آب حیوان یافتن بیرنج در ظلمات دل 

 

زان همی نوشیدن و یاد سکندر داشتن 

 

از برای سود، در دریای بی پایان علم 

 

عقل را مانند غواصان، شناور داشتن 

 

گوشوار حکمت اندر گوش جان آویختن 

 

چشم دل را با چراغ جان منور داشتن 

 

در گلستان هنر چون نخل بودن بارور 

 

عار از ناچیزی سرو و صنوبر داشتن 

 

از مس دل ساختن با دست دانش زر ناب 

 

علم و جان را کیمیا و کیمیاگر داشتن 

 

همچو مور اندر ره همت همی پا کوفتن 

 

چون مگس همواره دست شوق بر سر داشتن 

 

 

                                    والسلام

نظرات 9 + ارسال نظر
مریم گلی چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 06:52 ب.ظ http:// shokohemehrban.blogfa.com

سلام. امیدوارم هر کجا که هستید حالتان خوب باشد. از اینکه به وبلاگ محقر من سرزدید بی نهایت ممنون هستم.
شعری که از این بانوی بزرگوار عالم شعر ادب پارسی گذاشتید بسیار زیبا بود.
گذاشتن مطالب ادبی دروبلاگتان باعث می شود حال وهوای وبتان عوض شود. یعنی لطیف تر شود.
از شما می خواستم خواهش کنم اگر زحمت نمی شود به لینکی که دروبلاگ من با عنوان " دنیای آرزوهای الهام دختر 7ساله" گذاشته شده یک سری بزنید . او دختر بچه ای فوق العاده است.
ممنون وسپاسگزار.

علیکم السلام
مااگر به وبلاگتون سرزدیم استفاده بردیم
البته به وبلاگ الهام کوچولو رفتم خیلی
زیبا نوشته بودند خصوصا مطلبشون درباره خداوند
واقعا اشکهایم را بیرون آورد
ممنون از را هنمایت
موفق باشید

عبدالحمید سعدینی پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:40 ق.ظ http://hamidsadini.blogfa.com

واقعا لذت بردم احسنت به قدرت چکامه سرای مرحومه پروین اعتصامی و احسنت به حسن انتخاب شما واقعا جذاب بود

خیلی ممنون
موفق باشید

میثم پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:09 ب.ظ http://shamemahtab1.blogfa.com

سلام دوست من برای اولین باره که اینجا میام وب خوبی داری امیدوارم بازم تکرار بشه
موفق باشی دوست داشتی بیا پیشم آپم شعرامو بخون

علیک السلام
خیلی ممنون از حضورت امیدواریم میزبان
خوبی برایتان باشیم
گرچه میدانیم دراصل ضعیفیم
موفق باشید .

لاری پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:47 ب.ظ

سلام

دل تهی از خوب و زشت چرخ اخضر داشتن.
با گرامی داشتن یاد شادروان بانو پروین اعتصامی.
تهی داشتن دل از خوب و زشت چرخ اخضر صداقت و پاکی به بار می آورد.
قطعه زیر از کتاب - عرف و عادت در ایلات و عشایر جنوب- نوشته محمد بهمن بیگی را به شما و نظر دهندگان تقدیم می کنم:
برای اثبات سهولتی که صداقت و راستگوئی ایلیاتی ها در اختتام دعاوی پدید می آورد کافی است که رویداد زیر را بخوانیم.
روزی دو نفر از قشقائی ها برای ختم مشاجره خود به حاکم شرع مراجعه می نمایند. یکی از آنها عرض می کند این شخص مدیون من است و از پرداخت دین خودداری می کند. حاکم می پرسد دلیلت برای این ادعا چیست؟
بدهکار پیشدستی کرده و می گوید بنده مدیونم.
حاکم می پرسد پس چرا دین خود را ادا نمی کنی؟
طلبکار پیشدستی می کند و می گوید بیچاره چیزی ندارد.

سلام دوست عزیز لاری
واقعا شرمنده مون کرده ای هروقت با حضورت
دلمان را شاد میکنی فکرمیکنم وب ما با حضور
امثال شماها از بی رونقی بیرون می آیید .
علی کل حال ممنون ازحضورتان .
موفق وموید باشید

الهام ، عسل مامان پنج‌شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:52 ب.ظ http://donyayearezoha.persianblog.ir

سلام عموجان. ممنون از این که به وب من آمدید.من خیلی خوشحال شدم. به مامانم هم نشان دادم دوست پیدا کردم. اگه یک وقتی غلط نوشتم بهم بگید. من ناراحت نمی شم عمو. من یک خورده نوشته هاتان را خوندم .من همیشه دعا می کنم. خیلی خوبه.
خداحافز

علیکم السلام
بسیار خوشحال هستم که من نیز با
دختر کوچولو نازی مثل شما
دوست هستم

موفق باشید

الهام ، عسل مامان جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:40 ق.ظ http://donyayearezoha.persianblog.ir/

سلام عمو. منم با کمک مامانم شما را گذاشتم تو وبم. مرسی.

علیکم السلام
من هم شمارا لینک کردم
موفق باشید

محمداراسته جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 02:36 ب.ظ

باسلام وارادت خالصانه وتوفیق

زبان ادبیات برای ابراز گفتمان خودش یکی ازبزرگترین وپرمعناترین سخن است واشعارمرحومه پروین اعتصامی اعتصام الملک اشتیانی نیزکه شایدجزومعاصرین به حساب می اید وازقول یک خانم بافرهنگ ایران زمین بیان شده درناب است انشالله خداوند شمارا توفیق خدمت فرهنگی به شهرستان مان به بیابان زمین بدهدووبلاک وزین ازادی اندیشه همیشه ازشعر وقول غزل وپند واندرزمملو ومانیز باشیم وازخواندن ان بهرمند

علیکم السلام

ممنون ازحضورتان
موفق باشید

وحید شنبه 19 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 04:21 ب.ظ http://cdonline.info/webmasters

سلام دوست عزیز خرسندم به اطلاع برسانم سیستم کلیکی شرکت ما راه اندازی شد

در همین ابتدای کار 3 وب سایت بزرگ ایرانی همکاری خود را با ما اغاز کردند

1.www.cmesle.com

مرجع دانلود فیلم و بازی

2.www.pclord.ir

مرجع دانلود اهنگ عاشقانه

3.www.dir-link.com
بزرگترین وب دایرکتوری وب سایت ها

شما نیز با پیوستن به جمع ما کسب درامد کنید

در صورت داشتن هر گونه سوال با ای دی زیر تماس بگیرید

info_cdonline

ادرس سیستم کلیکی ما

www.cdonline.info/webmasters

علیکم السلام
خدمت خواهیم رسید
موفق باشید

مریم گلی یکشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 03:20 ب.ظ http:// shokohemehrban.blogfa.com

سلام...سلام....سلام...[گل]

آپ.قدم رنجه کنید/ دوست من.

با دو شعر : از دهقانیان و ابوالقاسم حالت

علیکم السلام؛؛؛
خدمت خواهیم رسید
نمی دونم چراقسمت نظراتتون گاه
موقعی بیشم بازنمی شود
موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد