در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

قدرت خداوند درمورد خلقت انسان

"بسم الله الرحمن الرحیم"

خدایا، با نام تو آغاز میکنم،زیرا دلهایمان از شوق تقرب حضرتت لبریز و دست نیازمان خاضعانه بر آستانت پر میکشد.

"خلقت انسان و قدرت خداوند"

نمی دونم تا حالا به آفرینش خودتتون فکر کردین یا نه؟!!!!

تا حالا به این فکر کردین که قدرت خدا در وجود انسان چقدر آشکار و هویداست؟

آیا میدونید که ما آدما از ابتدا تا زمانی که متولد میشویم تنفس نداریم و به محض تولد از طریق شش  نفس میکشیم،اما تمام اعضای تنفس در وجود ما ساخته میشن؟

برای چند ثانیه میتونید بدون تنفس زنده بمونید؟؟؟

.

.

.

این تنها یکی از قدرتهای بی پایان خداوند است!!!!!!!!!

ما با تفکر در ابعاد وجودی خودمان به قدرتی بی پایان میرسیم که از عهده بشر خارج است،به قدرتی میرسیم که قادر به توصیفش نیستیم.ذره ذره وجود ما قدرت خداوند لایزالی است که ما را از آب و خاک و با دمیدن روح خودش به وجود آورد.


روزها فکر من این و همه شب سخنم

که چرا غافل از احوال دل خویشتنم

ز کجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود

به کجا مى روم آخر ننمایى وطنم (مولوى)

این پرسش که «آدمى چیست، کجاست، از کجا و چگونه و براى چه آمده است؟» و نیز پرسش هایى از این سنخ، هیچ گاه بشر اندیشمند و حقیقت جو را رها نکرده است. آدمى نیز، هیچ گاه این پرسش ها را وانخواهد گذاشت؛ زیرا معناى زندگى هر کس مبتنى بر پاسخى است که به این پرسش ها مى دهد.

 واقعا انسان چه مخلوق عجیبی است که ابعاد گوناگون آن هنوز برای بشر ناشناخته است. چنانکه علی علیه‏السلام می‏فرماید: "مَن عرفَ نَفسَهُ فَقد عرف رَبِّهُ" هرکس خودش را بشناسد، خدای خود را شناخته است. انسانی که کرات مختلف و دریاها و خشکی‏ها را تسخیر کرده و با پیشرفت سریع علمی خود، دنیا را مانند یک دهکده کوچک قرار داده و در یک زمان خیلی کوتاه از تمام گیتی باخبر می‏شود و اطلاعات علمی خود را در اختیار دیگران می‏گذارد و اطلاعات دیگران را بلافاصله دریافت می‏کند؛ چگونه از خاکی آفریده می‏شود که یک مادّه بی‏حرکت و خاموش است؟ چه نیرویی غیر از خالق توانا می‏تواند از خاک تیره، انسان متمدن و سراسر نور و لطافت و زیبایی بیافریند و هوش و ذکاوتی به او عطا کند که دنیا را به استخدام خود درآورد؟

می‏دانیم که هر سازنده و پدید آورنده‏ای ابزار و ماده اولیه می‏خواهد اما خداوند متعال همه موجودات از جمله انسان را بدون سابقه و ابزار و ماده اولیه آفرید: "...اِبتدعَ ما خلقَ بِلا مِثالٍ و لا تعبٍ و لا نصَبٍ و کُلّ صانِعِ شَی‏ءٍ فَمِن شَی‏ءٍ صنَعَ و اللّهُ لا مِن شی‏ءٍ صنع ما خلقَ". خدا هرچه آفریده، ابتکاری و بدون سابقه بوده، نقشه‏ای از پیش در میان نبوده و رنج و تلاشی تحمل نکرده.

آیه 20 سوره روم به دو نمونه از قدرت خلاقیت خداوند متعال اشاره می‏کند:

1. آفرینش انسان از خاک ممکن است اشاره به خلقت اولیه انسان که مخلوطی از آب و خاک، آن‏هم از انواع مختلف خاک های تیره، قرمز، سبز، سخت، نرم، خشن، ملایم و سخت باشد، یا اشاره به نطفه و غذای انسان است که باز از خاک به صورت میوه‏جات و سبزیجات به دست می‏آید و با آن غذاها سلّول به وجود می‏آید و از آن سلولها نطفه ساخته می‏شود و از نطفه؛ انسان.

دکتر"الکسیس کارل" می‏گوید: "عناصر تشکیل دهنده نطفه انسان ابتدا از فرآورده‏های خاکی مانند: آهن، مس، کلسیم و ید تهیه می‏شود که زمین آنها را به صورت میوه‏ها و سبزی ها درمی‏آورد و گیاهان در بدن دام ها به لبنیات و گوشت تبدیل می‏شوند و بدن انسان با استفاده از آنها نطفه و اسپرم را می‏سازد.

2. لفظ "إذا" در آیه "فجائیّه" است و در مواردی به کار می‏رود که کاری یک مرتبه انجام گیرد یعنی خداوند قدرت انتشار و تولید مثل به انسان عطا کرد و در مدت کوتاهی نسل بشر زیاد شد. که اگر زمینه تولید مثل و توالد و تناسل را در نهاد انسان قرار نمی‏داد، امکان نداشت نسل بشر رو به افزایش بگذارد.

من از این متعجبم که ما انسانها با وجود داشتن این همه قدرت الهی  در وجود خودمان چطور از خالقمان

غافل میشویم؟؟؟براستی چرا؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این نوشته تنها گوشه ای از خلقت انسان و قدرت خداوند است،به امید آنکه ما انسانها هیچ وقت خدایمان را از یاد نبرده و شکر گذار نعمتهای بی انتهایش باشیم."آمین

نظرات 4 + ارسال نظر
علی پورسلیمان شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:25 ق.ظ http://smieduir.blogspot.com

وبلاگ های " سخن معلم " و " هیمه " در موضوع " حقوق اصناف " به عنوان وبلاگ های برتر در ایران انتخاب شدند


















مدیر وبلاگ " سخن معلم " این موفقیت را به جامعه فرهنگی ایران تبریک گفته و از خدا خواهان آزادی هر چه سریع تر آقای " جعفر ابراهیمی " معلم دربند و مدیر وبلاگ " هیمه " از زندان است .




یا حق ...



درک شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:53 ب.ظ

سلام
وب قشنگی دارید مطالبش زیبا میباشند
موفق باشید ..

بانوی خلیج شنبه 9 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 11:51 ب.ظ http://www.dkh.blogsky.com

سلام دوست من
بروز کرده ام
خوشحال میشم اگه بیایی

سروش یکشنبه 10 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:33 ق.ظ http://grovg.blogsky.com/

باسلام
ضمن آرزوی سلامتی شما آزادی اندیشه وبلاک پرباری است ومفیدانشالله همیشه خودتان ووبلاک زیبایتان سرحال وسرپاباشیدوتندرست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد