در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

شناخت اسلام۱

شناخت اسلام

اسلام گواهى دادن بر این امر است که معبود و مشکل گشاى بر حقى جز خداى یگانه نیست و محمد رسولُ فرستاده اوست، این گواهى مى بایستى با زبان و قلب وجوارح انجام گیرد، و معناى این گواهى آنقدرگسترده است که ایمان به ارکان ششگانه اعتقادى وعمل به ارکان پنجگانه عملى اسلام و نیز احسان را در بر مى گیرد، که این عبارت از آخرین دین از ادیان الهى است که خداوند مهربان آنرا برخاتم پیامبران حضرت محمد مصطفى r نازل فرموده است.

اسلام یگانه دین برحقى است که خداوند جز این دین،دین دیگرى از هیچ احدى نمى پذیرد.

خداوند این دین را بقدرى سهل و آسان گردنیده که هیچ گونه سختى و مشقتى در آن نیست، چیزى بر پیروان آن فرض نگردانیده که نتوانند انجامش دهند و آنان را به چیزى مکلّف نکرده که از عهدۀ آن برنیایند.

اسلام دینى است که پایۀ آن توحید، شعارش صداقت ، معیارش عدالت، مسیرش حقیقت و روحش رحمت است، اسلام مکتب بزرگى است که انسانها را به هر آنچه در زندگى دنیوى و آخروى برایشان مفید باشد راهنمایى مى کند و ازهر آنچه در دنیا و آخرت برایشان زیان آور باشد باز مى دارد.

اسلام دینى است که خداوند بوسیلة آن عقاید و اخلاق را صیقل مى دهد ، و دنیا و آخرت را بدان اصلاح مى کند، و بوسیله آن در میان دلهاى پراگنده، و اندیشه هاى متضاد الفت و محبت مى اندازد وآنها را از تاریکى هاى باطل مى رهاند و به شاهراه حق و صراط مستقیم رهنمون مى گردد.

اسلام مکتبى است که همه اصول و مبانى ، احکام و قوانین و دستورات و برنامه هایش، محکم و  استوار و خلل ناپذیر است جز به حق و راستى خبر نمى دهد، و جز به نیکى و عدالت حکم نمى کند، اعتقاداتش سالم و متین، عباداتش سازنده و رشک آفرین و اخلاقش برازنده و فخر آفرین است .

رسالت اسلام

مهمترین اهدافى را که اسلام جهت تحقق آن تلاش مى کند مى توان چنین برشمرد:

1)     آشناکردن انسانها به خالق و آفریدگارشان ، به ذات لایزالى که همواره باقى خواهد بود، به اسماى نیکویش که همنام دیگرى ندارد، و به صفات متعالى اش  که بى نظیروبى مانند است، به افعال حکیمانه اش که در انجام آنها به هیچ شریک و همتایى محتاج نیست و به عبادت و حق بندگى اش که صرفاً او مستحق و لایق هر گونه پرستش و بندگى است.

2)     دعوت انسانها به سوى عبادت و پرستش ذات یکتاى پروردگار ، بدین صورت که تمامى آنچه را که خداوند متعال در کتاب مقدّسش و سنت پیامبرش اعم از اوامر و نواهى که سعادت دنیا و آخرت انسانها در آن نهفته است بیان داشته مورد عمل قرار دهند.

3)     متوجه کردن انسانها به حقیقت زندگى، که این دنیا دارى فانى است و زندگى حقیقى پس از مرگ شروع مى شود و مراحل سعادت یا شقاوت انسان از قبر شروع شده تا هنگام برانگخته شدن بعد از مرگ، و سپس حساب و کتاب، که آنگاه مصیر هر کس مشخص خواهد شد و هر کس مطابق اعمالش یابه بهشت و یا به دوزخ خواهد رفت اگر خوب کرده خوبى مى بیند و اگر بد کرده بدى.

بنابراین قواعد اساسى اسلام رامى توان چنین خلاصه کرد :

بخش نخست:  ارکان ایمان

رکن اول  ایمان به خدا:

که نقاط ذیل را در برمى گیرد .

ألف: ایمان به ربوبیت خداوند متعال ، یعنى اقرار و باور به اینکه صرفاً ذات یگانه اوست که پروردگار و آفریدگار و صاحب اختیار، و متصرف در تمامى شئون مخلوقاتش است.

ب: ایمان به ألوهیت خداوند متعال ، یعنى یقین و باوربه اینکه إله و کارسازو لایق پرستش فقط ذات یگانه اوست و تمامى معبودات دیگر غیر از او ، باطل هستند.

ج: ایمان به اسماء و صفات خداوند متعال ، یعنى یقین و باور به اینکه او اسماى نیکو و صفات متعالى و کامل دارد که ویژه خود اوست.

رکن دوم ایمان به فرشتگان:

فرشتگان بندگان مکرمى هستند که خداوند حکیم آنان را آفریده است و آنان بى وقفه به عبادت پروگار شان مشغولند، و گوش بفرمان او هستند، خالق حکیم آنان را به اعمال زیادى مکلف کرده است ، از جمله آنها حضرت جبرئیل u است که خداوند مأموریت وحى را به او سپرده است که وحى را از نزد خداوند مى آورد و به هرکسى از انبیاء و رسولان علیهم الصلاة السلام که خداوند بخواهد مى رساند.

یکى دیگر ازفرشتگان میکائیلu است که خداوند او را مأمور باران و نباتات نموده است.

دیگرى اسرافیلu است که خداوند او را مأمور نفخ صور کرده است و این هنگامى است که به حکم پرودگار فرصت بى هوش شدن زندگان و سپس برانگیخته شدن همۀ مردگان فرارسده و دیگرى ملک الموت است که مأمور قبض ارواح گردیده است .

رکن سوم ایمان به کتب آسمانى:

خداوند مهربان کتابهایى را برپیامبرانش علیهم الصلاة و السلام  نازل فرموده که مصدر هدایت و سعادت و تمامى خوبى ها است .

کتابهایى که ما در بارۀ آن مى دانیم عباتند از:

الف: تورات که خداوند آنرا بر موسىu نازل فرموده و این بزرگترین کتابى است که خداوند براى بنى اسرائیل نازل فرموده است.

ب: انجیل که خداوند آنرابرعیسىu نازل فرموده است.

ج: زبور که خداوند آنرا به داؤدu داده است .

د: قرآن کریم که خداوند آنرا بر خاتم أنبیاء حضرت محمدr نازل فرموده است.

  از ویژگیهاى قرآن این است که خداوند بوسیله آن بقیۀ کتب آسمانى را منسوخ کرده و خودش حفاظت آنرا به عهده گرفته ، زیرا که این کاملترین و پایدارترین دستور زندگى به عنوان روشن ترین حجت و برهان الهى بر بندگانش تا روز قیامت باقى خواهد ماند.

رکن چهارم ایمان به پیامبران:

خداوند متعال پیامبرانى را براى هدایت بندگایش فرستاده است ، که اولین آنها حضرت نوحu و آخرین شان حضرت محمدr است.

تمامى پیامبران علیهم الصلاة السلام بشمول حضرت عیسى بن مریم و حضرت عزیر انسانهایى هستند که آفریده شده اند، و هیچگوبه خصوصیتى را از صفات و خصوصیات ربوبیت که ویژه پروردگار است دارا نیستند بلکه آنها صرفاً بندگانى از بندگان خدا هستند که خداوند آنان را بوسیله رسالت و نبوّتش برگزیده و اعزاز بخشیده است.

و آنگاه خداوند سلسلۀ ارسال پیامبران-علیهم الصلاة السلام- را بوسیله رسالت حضرت محمدr ختم نموده و ایشان را به عنوان آخرین پیامبر بسوى همه انسانها فرستاده است که بعد از ایشان تا قیامت پیامبر دیگرى نخواهد آمد.

رکن پنجم ایمان به روز قیامت:

روز قیامت یا روز رستاخیز بقدرى بزرگ و هولناک است که نمى توان تصورش کرد آنروز پروگار قادر متعال همۀ انسانها را از قبرهایشان زنده خواهد کرد تا اینکه براى همیشه زنده و

جاوید بمانند، یا در بهشت جاویدان و دار نعمتها ،و یا در دوزخ رسوا کننده و دار ذلتها، ایمان به روز رستاخیز، ایمان به تمامى آن حقایقى است که انسان پس از مردن با آنها روبرو مى گردد، مانند فتنۀ قبر، نعمتها، عذاب و آنچه که بعد از آن رخ خواهد داد ، مانند زنده شدن پس از مرگ، و جمع شدن در میدان محشر، و وزن و حساب اعمال و نهایتاً بهشت یا دوزخ .

رکن ششم ایمان به تقدیر:

تقدیر یا سرنوشت، ایمان و باور به این امر است که خداوند حکیم و توانا تمامى این کائنات را طبق برنامه معینى که خود با علم و حکمت خویش آنرا طراحى کرده آفریده است فلذا یکایک ذرات و حوادث این جهان را با علم ازلى اش مى داند و در نزد او در لوح محفوظ نوشته است چون که او همه چیز را خواسته و دانسته آفریده بناءً این خبر با اراده و قدرت بى پایان او هیچ ذره اى در این جهان پدید نخواهد آمد ، و هیچ برگى از درخت نخواهد افتاد. 

نظرات 8 + ارسال نظر
جوانان غربت سه‌شنبه 13 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:50 ب.ظ http://dubai.blogfa.com

▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐
▐---------------------------------------------------▐
▐---------------------سلام-----------------------▐
▐---------------------------------------------------▐
▐--------------- وبلاگ دبی بروز شد ----------▐
▐---------------------------------------------------▐
▐---------------------------------------------------▐
▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐▐

منتظر حضور سبز شما هستیم.
موفق و پیروز باشید.

بندری سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 03:48 ب.ظ

سلام علیکم.
ایا با بوشیدن برکه (برگع) خواهران و مادران ما شیظانی یا شیطان صفت هستند

امروز با یک وبلاگ که به قول خودش از بندر سرچشمه میگیرد و بوی توهین و ننگ از

اون به مشامم رسید سر زدم که واقعا با چه جسارتی ایشان به قوم بلوچ و بندری هایی

که از برکه استفاده میکنند انها را خارج از اسلام و ایرانی خوانده .

از شما برادران قوم بلوچ و غیره برادرانه تقاضا دارم که به این وبلاگ سر بزنید

و مخالفت خود را ابراز کنید

نزارید فردا کسانی از لباس بوشیدن مادران و خواهران ویا دستمال به سر کردن بدران ما بخندند

http://jootii.blogsky.com/

درخور چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:59 ب.ظ http://www.khalildarkhord.blogfa.com/

سلام با « دسته گل های دهه فجر! پاکدامن غرق در آب» به روزم
http://khalildarkhord.blogfa.com/

مسعود چهارشنبه 21 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:31 ب.ظ http://masoudzerehizade.blogfa

سلام مطالبتون بسیار مفید وارزنده است استفاده میبرم
موفق وموید

مسعود جمعه 23 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:22 ق.ظ http://masoudzerehizade.blogfa

هوا بس ناجوانمردانه سرد است

رحمتی یکشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 02:39 ب.ظ http://m-rahmati.blogfa.com

وقتی نیستی


قلمهای تو قلمدون همه در گریه و زارند

مینویسم اما واژه هام معنی ندارند


جوانان غربت دوشنبه 26 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 09:49 ق.ظ http://dubai.blogfa.com

سلام دوست من
حال شما چطور است
خیلی وقته که به قلبه ما سر نزدی منتظر حضورتان هستم.
موفق و پیروز باشید

تیزبین یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:23 ب.ظ http://tizbeen.blogfa.com

دوستان آمدم با روی خوش آمدم

آمدم همشریان سوغاتی براتون آوردم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد