در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

جنگهای صلیبی ۲

از مارس تا اکتبر 1095 اوربانوس به سیاحت در ایتالیای شمالی و فرانسه جنوبی مشغول بود و از امرا و بزرگان قوم برای کمک ضروری در این راه نظر خواست. در کلرمون، واقع در اوورنی، شورای تاریخی روحانی اجلاس کرد; هرچند که یک روز سرد ماه نوامبر بود، هزاران نفر از مردم نواحی و جوامع مختلف چادرهای خود را در میان صحرا برافراشتند، و چنان اجتماع عظیمی برپا شد که هیچ تالاری گنجایش آن همه مردم را نداشت; هنگامی که هموطن خود اوربانوس دوم را بر بالای صفه بلند کردند، و وی به زبان خود آنها به ایراد موثرترین خطابه‌ها در تاریخ قرون وسطی پرداخت، قلب همه از فرط احساسات در تپش افتاد. پاپ خطاب به حاضران چنین گفت:

بگذارید مزار مقدس منجی و خداوندگار ما که اکنون در تصرف اقوام پلید است و اماکن متبرکهای که اکنون ملوث شده است شما را برانگیزد....بگذارید هیچ گونه تشویشی در امور خانوادگی و هیچ نوع تملکی شما را از این امر خطیر باز ندارد. زیرا این سرزمینی که اکنون شما در آن سکنا دارید، از همه سو دریا و قله کوه‌ها آن را در بر گرفته است برای نفوس عظیم شما بسیار تنگ است. خوراکی که از آن عاید میشود به سختی تکافوی نیازهای مردمی را که به کار کشت مشغولند میکند. از این روست که شما یکدیگر را میکشید و میدرید، به جنگ دست میبرید، و بسیاری از شماها در این زد و خورد داخلی به هلاکت میرسید. لذا، بگذارید نفرت از میان شما رخت بربندد; بگذارید کشاکشهای شما پایان یابد. قدم در طریق کلیسای قیامت نهید; آن سرزمین از چنگ قومی تبهکار بیرون آورید و خود بر آن استیلا یابید; اورشلیم بهشتی است آکنده از لذات و نعمتها، سرزمینی است به مراتب ثمربخشتر از همه سرزمینها. آن شهر شاهی، که در قلب عالم قرار گرفته است، از شما تمنا دارد که به یاریش بشتابید. مشتاقانه رنج این سفر را برای آمرزش گناهان خویش تقبل کنید، و در عوض به حشمت فناناپذیر ملکوت الاهی پشتگرم باشید. از میان جمعیت غریو پرهیجانی به آسمان برخاست که: ((مشیت خدا چنین است!))اوربانوس نیز با آنها هماواز شد و از ایشان تقاضا کرد که این جمله را شعار نبرد خودسازند، و به افرادی که حاضر به شرکت در جنگ صلیبی شده بودند دستور داد که بر روی سینه یا پیشانی خویش علامت صلیب را نقش کنند. ویلیام آوممزبری مینویسد: ((بی درنگ پارهای از خواص جلو پای پاپ به زانو افتادند و جان و مال خویش را وقف خدمت خدا کردند)) هزاران نفر از عوام نیز به همین سان پیمان بستند. رهبانان و زاهدان از گوشه عزلت به در آمدند تا در واقع، و به معنی کلمه، مجاهدان لشکر مسیح باشند. پاپ پر جنب و جوش از آن محل رو به سوی دیگر شهرها نهاد، که از جمله بود تور،بوردو، تولوز، منپلیه، و نیم...و مدت نه ماه مردم را به شرکت در جنگ صلیبی تشویق میکرد. هنگامی که بعد از دو سال غیبت به رم بازگشت، مردمان آن شهر، که کمتر از دیگر شهرهای مسیحی دیندار بودند، مقدمش را باشور تمام پذیره شدند. اوربانوس،

بدون مواجهه با مخالفت شدیدی برای آزاد ساختن صلیبیون از بند تعهداتی که مانع از شروع جنگ صلیبی میشد، اختیارات لازم را به دست گرفت و برای دوره این جنگ، سرفها واسالها را از تعهداتی که در برابر اربابان خود داشتند رها ساخت. وی به عموم صلیبیون این امتیاز را تفویض کرد که از این پس در دادگاه‌های کلیسایی محاکمه شوند نه در محاکم اربابی; و تضمین کرد که در غیاب آنها اسقفان هر محل حافظ دارایی آنها باشند. وی به موجب فرمانی - هر چند که کاملا ضمانت اجرایی نداشت - همه جنگهای مسیحیان را ممنوع کرد و، فوق قوانین مربوط به تبعیت و سر سپردگی فئودال، اصل جدیدی برای فرمانبرداری وضع کرد. اکنون اروپا بیش از پیش متحد شده بود و اوربانوس دوم خویشتن را، دست کم از لحاظ نظری، مالک الرقاب شایسته و مقبول سلاطین اروپا میدید. تمامی جهان مسیحی به طرزی بیسابقه به جنبش در آمد و با شور فراوانی خود را برای جنگ مقدس با عالم اسلام آماده ساخت.

II - نخستین جنگ صلیبی: 1095-1099

انگیزه‌های فوق العادهای جماعت کثیری را زیر پرچم سپاهیان صلیبی گرد آورد. به موجب آمرزشی تام، مقرر شد که هرکس در جنگ کشته شود، از هر گونه عقوبتی که به واسطه ارتکاب گناه دامنگیرش شده است برهد.

سرفها، که بسته به اراضی مخصوص بودند، اجازه حرکت یافتند; رعایای پادشاهان از مالیاتها معاف شدند; بدهکاران تا مدتی از پرداخت ربع فراغت یافتند; زندانیان آزاد شدند; و پاپ، با جسارت، اختیارات خویش را تعمیم بخشید و مجازات افرادی را که محکوم به مرگ شده بودند به خدمت مادامالعمر در فلسطین تخفیف داد. هزاران تن از ولگردان به رهروان این قافله مقدس پیوستند. افرادی که از فقری ناگزیر به امان آمده بودند، ماجراجویانی که حاضر بودند تن به مخاطرات در دهند، پسران کهتری که امید تهیه تیولنشینهایی را در مشرق زمین در سر میپختند، بازرگانانی که به دنبال بازارهای جدید برای کالاهای خود بودند، شهسوارانی که با عزیمت سرفهای خویش به جنگ خود را دست تنها میدیدند، مردمان کمرویی که از زخم زبان اطرافیان و تهمت ترسویی احتراز داشتند - همگی به جماعتی از مومنین واقعی پیوستند تا سرزمینی که محل ولادت و وفات عیسی مسیح بود نجات دهند. به حکم آن نوع تبلیغاتی که هنگام رواج دارد، درباره محدودیتها و ناتوانیهای مسیحیان مقیم فلسطین، فجایع مسلمانان، و کفرهای آیین محمد(ص) همه گونه راه مبالغه و اغراق سپرده شد. مسلمانان را به پرستش تندیس پیغمبر اسلام متهم میکردند و حتی، طبق شایعات بیاساسی که بر سر زبان مومنین مسیحی افتاده بود، سخنانی نامربوط درباره پیغمبر اسلام میگفتند. افسانه‌های غریبی از ثروت سرشار مشرق زمین و لعبتان پری پیکری که در انتظار مردانی دلاور نشسته بودند نقل مجالس بود.

بدیهی است که این همه انگیزه‌های متنوع نمیتوانست توده مردمان متشابهی را که واجد شایستگی تشکیلات نظامی باشند به دور هم گرد آورد. در بسیاری موارد، زنان و کودکان به اصرار تمام همراه شوهران و پدر و مادر خود به راه افتادند. شاید این قبیل پافشاریها بی لیل هم نبود، زیرا به زودی فواحش را نیز جمع کردند تا آماده خدمت به سلحشوران باشند. اوربانوس ماه اوت 1096 را موعد حرکت سپاه صلیبی تعیین کرده بود، لکن کشاورزان بیحوصله، که اولین دسته از داوطلبان جنگ بودند نمیتوانستند درنگ کنند. یک چنین جماعت مبارزی که عده آنها به حدود دوازده هزار نفر میرسید (و از این عده فقط 8 نفر شهسوار بودند) در ماه مارس، به سر کردگی پیرمنزوی و والتر بیپول یا گوتیه بیپول، از فرانسه عازم فلسطین شدند;دسته دیگری که محتملا مرکب از پنج هزار نفر بود، به سرپرستی گوتشالک کشیش، از آلمان به راه افتاد; و هیئت سومی به رهبری امیکو، کنت لینینگن، از خطه راینلاند در آلمان حرکت کرد. همین گروه‌های بی نظم و ترتیب بودند که اغلب به یهودیان آلمان و بوهم هجوم بردند، به تقاضاهای مردمان و کشیشان محل هیچ گونه ترتیب اثری ندادند، و شهوت خونریزی را در جامه دینداری پنهان ساختند و چند صباحی بدل به جانوران درنده شدند. افرادی که تازه در صف لشکریان صلیبی در آمده بودند وجوهی اندک و غذایی ناچیز به همراه آورده بودند، و رهبران بیتجربه آنها نیز برای تغذیه افراد آذوقه کافی نداشتند. بسیاری از آنها دوری مسافت را دست کم گرفته بودند، و همچنانکه در کناره راین و دانوب راه میسپردند، به هر خمی که میرسیدند، کودکانشان از فرط بیطاقتی مدام میپرسیدند که آیا به اورشلیم نرسیدهاند هنگامی که کیسه‌های آنها تهی شد و گرفتار بی غذایی شدند، از راه اضطرار به چپاول مزارع و خانه‌هایی که در سر راه آنها قرار داشت دست زدند. دیری نگذشت که هتک ناموس نیز بر تاراج اموال افزوده شد. مردم به شدت در مقابل آنها مقاومت ورزیدند. برخی از شهرها دروازه‌های خود را به روی آنها بستند، و بعضی دیگر بی درنگ توفیقشان را از دادار مسئلت نمودند. سرانجام این سپاه کاملا تهیدست، که تعداد زیادی از نفرات آن بر اثر قحطی و طاعون و جذام و تب و مبارزات حین راه به هلاکت رسیده بودند، به دروازه قسطنطنیه رسید. آلکسیوس به آنها خوش آمد گفت، لکن شکم آن جماعت گرسنه را به طرز دلخواه سیر نکرد;از این رو صلیبیون به حومه‌های شهر ریختند و قصرها، خانه‌ها، و کلیساها را غارت کردند. آلکسیوس برای نجات پایتخت خویش از شر این ملخهای عابد، کشتیهایی در اختیار آنها گذاشت تا از تنگه بوسفور عبور کنند، ملزوماتی برایشان فرستاد، و به آنها دستور داد که در آن سوی بوسفور توقف کنند تا قوای مسلحتری از عقب برسد. صلیبیون به علت گرسنگی یا بیتابی به اوامر آلکسیوس اعتنایی نکردند و به سوی نیقیه پیش تاختند. نیروی منظم و با انضباطی از ترکان، که همگی کمانداران ماهری بودند، از شهر بیرون آمدند و این نخستین لشکر اولین جنگ صلیبی را تقریبا بکلی مضمحل کردند. والتر بیپول از جمله کشتگان این نبرد بود، اما پیر منزوی، که از سپاه مهارناپذیر

خویش منزجر شده بود، قبل از شروع مبارزه به شهر قسطنطنیه بازگشت، و تا 1115 در عین سلامت میزیست.  

ادامه دارد

نظرات 7 + ارسال نظر
رسول پنج‌شنبه 5 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 02:59 ب.ظ http://www.persiatemp.ir/

سلام دوست گلم[گل]

وب قشنگی داری واقعا بهت تبریک میگم[قلب]

میخواستم یه مجموعه طراحی وب رو

بهت معرفی میکنم [لبخند]

این مجموعه اسمش easy web desing

شامل 27 dvd است
[گل]
www.persiatemp.ir

مجموعه اسان وب ابزاری قوی جامع

برای تمام کسانی که دنبال طراحی

سایت خود هستند شما با این مجموعه

و حتی بدون داشتن اطلاعات کافی در

مورد طراحی سایت شما قادر خواهید

شد سایت دلخواه خودت تو بزنی [گل]

سایت که شما میتونید با این مجموعه
بسازید خیلی زیادن مثلا :
بیش از 3000 قالب آماده وب در زمینه های مختلف با سورس کامل آنها
سری کامل و جامع قالبهای مانستراز سری زیر 1000 تا 9000 به بالا
::TemplateMonsterقالبهای سایت :: Templateboxقالبهای سایت
:: Dynamic Factoryقالبهای :: Phpnukeقالبهای مامبو :: قالبهای فیوژن :
: قالبهای :: MTقالبهای :: E107قالبهای جوملا :
www.persiatemp.ir
HTML و هزاران قالب آماده دیگر در زمینه های گوناگون به همراه سورس های کامل
Flash - PSD - HTML - font logos - arrows - icons - button بیش از 5000 سورس آماده فلش کامل ترین و بی نظیرترین سورسهای فلش انواع بنر Banners انواع
هزاران سورس کاربردی و جالب دیگر بیش از 1000 سورس ،
اسکریپت و سیستم مدیریت وب از جمله سیستم ویژه جام
جهانی2006 :: سیستم های مدیریت :: وب سایت سیستم های مدیریت وبلاگ
:: سیستم فروش آنلاین :: تمپلیت :: سیستم فروشگاه آنلاین :: هاست و دامنه :: سیستم ارسال ::
www.persiatemp.ir
و صدها سیستم مدیریت سایت و اسکریپتهای فارسی و لاتین
جالب و متنوع دیگر دوزبانه و چند زبانه بیش از پنجاه هزار تصویر در زمینه های گوناگون مجموعه ای نفیس و بی نظیر
از هزاران آیکون جدید و زیبا در موضوعات گوناگون مجموعه ای کامل با بیش از 3000 فونت جذاب انگلیسی و فارسی
AnimateGif مجموعه ای از بنر ها و کلیدهای آماده فلش مجموعه ای کامل وجامع از نرم افزار های طراحی وب در زمینه های مختلف و بصورت طبقه بندی شده ASP - PHP - JAVA - Flash - HTML - CSS –
و این تازه بخشی از امکانات این مجموعه است من که گرفتم خیلی راضی بودم
شاید بهتر باشه خودت یه سری بزنی به سایت این مجموعه
بزنی تا اطلاعات جمع وکامل کسب کنی
www.persiatemp.ir
یه سر بزن چیزی رو از دست نمیدی منتظرتم
[گل][گل][گل][گل][گل]
www.persiatemp.ir
سلام دوست گلم[گل]

وب قشنگی داری واقعا بهت تبریک میگم[قلب]

میخواستم یه مجموعه طراحی وب رو

بهت معرفی میکنم [لبخند]

این مجموعه اسمش easy web desing

شامل 27 dvd است
[گل]
www.persiatemp.ir

مجموعه اسان وب ابزاری قوی جامع

برای تمام کسانی که دنبال طراحی

سایت خود هستند شما با این مجموعه

و حتی بدون داشتن اطلاعات کافی در

مورد طراحی سایت شما قادر خواهید

شد سایت دلخواه خودت تو بزنی [گل]

سایت که شما میتونید با این مجموعه
بسازید خیلی زیادن مثلا :
بیش از 3000 قالب آماده وب در زمینه های مختلف با سورس کامل آنها
سری کامل و جامع قالبهای مانستراز سری زیر 1000 تا 9000 به بالا
::TemplateMonsterقالبهای سایت :: Templateboxقالبهای سایت
:: Dynamic Factoryقالبهای :: Phpnukeقالبهای مامبو :: قالبهای فیوژن :
: قالبهای :: MTقالبهای :: E107قالبهای جوملا :
www.persiatemp.ir
HTML و هزاران قالب آماده دیگر در زمینه های گوناگون به همراه سورس های کامل
Flash - PSD - HTML - font logos - arrows - icons - button بیش از 5000 سورس آماده فلش کامل ترین و بی نظیرترین سورسهای فلش انواع بنر Banners انواع
هزاران سورس کاربردی و جالب دیگر بیش از 1000 سورس ،
اسکریپت و سیستم مدیریت وب از جمله سیستم ویژه جام
جهانی2006 :: سیستم های مدیریت :: وب سایت سیستم های مدیریت وبلاگ
:: سیستم فروش آنلاین :: تمپلیت :: سیستم فروشگاه آنلاین :: هاست و دامنه :: سیستم ارسال ::
www.persiatemp.ir
و صدها سیستم مدیریت سایت و اسکریپتهای فارسی و لاتین
جالب و متنوع دیگر دوزبانه و چند زبانه بیش از پنجاه هزار تصویر در زمینه های گوناگون مجموعه ای نفیس و بی نظیر
از هزاران آیکون جدید و زیبا در موضوعات گوناگون مجموعه ای کامل با بیش از 3000 فونت جذاب انگلیسی و فارسی
AnimateGif مجموعه ای از بنر ها و کلیدهای آماده فلش مجموعه ای کامل وجامع از نرم افزار های طراحی وب در زمینه های مختلف و بصورت طبقه بندی شده ASP - PHP - JAVA - Flash - HTML - CSS –
و این تازه بخشی از امکانات این مجموعه است من که گرفتم خیلی راضی بودم
شاید بهتر باشه خودت یه سری بزنی به سایت این مجموعه
بزنی تا اطلاعات جمع وکامل کسب کنی
www.persiatemp.ir
یه سر بزن چیزی رو از دست نمیدی منتظرتم
[گل][گل][گل][گل][گل]
www.persiatemp.ir

محمدآراسته جمعه 6 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:19 ب.ظ http://m-arasteh.blogfa.com/

سلام
سال نوخورشیدی مبارک
مطلب تاریخی وباارزشی است
فرصت کم است انشالله بازهم مزاهم تان میشوم
موفق باشیدوبهروز

ندای قران شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 01:17 ق.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

«مواد مخدر» زندگی را بر باد می‌ دهد
جوانی است که پسر بچه سه ساله ‌ای را ربوده و سپس به وی تجاوز نموده و به این هم اکتفا نکرده آنرا خفه نموده و به قتل رسانیده است بعداً که حقایق کشف گردیده معلوم شده که آن جوان اهل شرابخواری و مخدرات است.

بدیس شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:22 ق.ظ http://aaskk.blogsky.com/

سلام.سال نو مبارک

کهوتی زاده یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 09:01 ب.ظ http://www.tahrui.loxblog.com

سلام دوست عزیز وبلاگ طاهرویی بروز شد با هدایای برای شما عزیزان منتظرتون هستیم

کهوتی زاده دوشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 06:30 ب.ظ http://www.tahrui.loxblog.com

سلام دوست عزیز . میخواستم عرض کنم که اگر مایل به تبادل لینگ هستی تابیشتر از تجربیات همدیگر استفاده کنیم کافیست وبلاگم را لینگ کنی بعد وبلاگتان بطور اتوماتیک لینگ میشه عزت زیاد

ندای قران شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 12:44 ق.ظ http://www.tahrui.blogsky.com

صفتی که مرد دوست دارد آنرا در همسر خود ببیند

این صفتها و خصلتهایی است که هر مردی می خواهد بلکه دوست دارد و مشتاق است در همسرش ببیند :

1- در هر حال ، چه در خفا و چه در آشکار از الله و رسولش اطاعت کند و درستکار باشد .
2- در صورت غیابش از خودش و اموالش نگهداری کند .
3- هرگاه مرد به او نگاه کند خوشحال گردد و آن میسر نمی شود جز به زیباییهای جسمانی و روحی وعقلی ، هر چه زن در شکل ظاهری نیکو و زیباتر باشد ، برای شوهر جذاب تر می شود و بیشتر با او انس می گیرد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد