در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

اهداف تشکیل یک خانواده سالم چیست ؟؟

همسران جوان برای ایجاد همدلی با یکدیگر نیاز به فرصت هایی در ابتدای زندگی زناشویی دارند، لیکن به موازات ایجاد این همدلی و حتی برای به وجود آوردن آن، باید برای یکدیگر در حکم آینه‎ای باشند که هم خوبی ها و هم نارسایی ها را نشان دهند و برای بهتر زیستن خود تلاش مشترک داشته باشند.
پایه ارتباط صحیح در خانواده دو چیز است :
۱) ارزیابی و سنجش رفتارهای زوجین توسط یکدیگر و تلاش برای رشد و کمال زندگی خانوادگی.
۲) وجود معیارها و اهداف صحیح و متعالی.
همسران جوان برای ایجاد همدلی با یکدیگر نیاز به فرصت هایی در ابتدای زندگی زناشویی دارند، لیکن به موازات ایجاد این همدلی و حتی برای به وجود آوردن آن، باید برای یکدیگر در حکم آینه‎ای باشند که هم خوبی ها و هم نارسایی ها را نشان دهند و برای بهتر زیستن خود تلاش مشترک داشته باشند.
زندگی مشترک بدون وجود ارزش ها و اهداف متعالی بادوام نیست. لذا همسران جوان بایستی اساس تشکیل خانواده را رسیدن به چنین اهدافی قرار دهند. حتی اگر بدون توجه به چنین اهدافی زندگی خانوادگی را آغاز کردند، باز هم تلاش کنند در برنامه ها و رفتارهای خود آنها را در اولویت قرار دهند.
این اهداف عبارت‎اند از :
۱) احساس بزرگ منشی و عزت نفس:
دو همسر در زندگی باید از عزت نفس و احترام برخوردار باشند. هیچ پسر و دختر جوانی نمی تواند با انگیزه ی توجه به خود و احساس برتری نسبت به همسر، به زندگی مشترک وارد شود و انتظار شیرین کامی و موفقیت داشته باشد. ممکن است در ابتدای زندگی مشترک این نحوه رفتار بین دو همسر وجود نداشته باشد و هر کدام سعی کند با احترام به دیگری حرمت نفس او را حفظ کند، لیکن چنین رویه‎ای باید به مرور در روابط متقابل آنان به وجود آید.
مرد و زن جوان در صورتی می توانند چنین رویه ای را در رابطه با یکدیگر در پیش گیرند که خود بزرگ منش و دارای عزت نفس باشند و یا همزمان، آن را در خود تقویت نمایند.
از آنجا که زوج های جوان قبل از ازدواج، هر کدام در خانواده پدری، روابط خانوادگی و اجتماعی متعددی داشته اند، این روابط تا مدتها بر رابطه مشترک آنان اثر می‎گذارد و لذا هر کدام از آنان باید مراقب باشد تا همراه با احترام به دیگری، فامیل و اطرافیان او را نیز مورد احترام قرار دهد.
۲) خوش بینی و رضایت خاطر:
هر یک از ما باید بتوانیم بین گذشته، حال و آینده رابطه معقول و متعادلی ایجاد کنیم. پسر و دختر جوان ممکن است قبل از ازدواج، خاطرات، تجربیات و آرزوهایی داشته باشند که متفاوت از شرایط فعلی آنان باشد. این احتمال وجود دارد که آثار وقایع گذشته در زندگی زناشویی احساس شود و چه بسا باعث مشکلاتی گردد.
مثلاً ممکن است زمینه های ازدواج با شخص دیگری برای شوهر یا زن پیش آمده و بدون نتیجه مانده باشد، یا شرایط زندگی در خانواده پدری، با آسایش و رفاهی توأم بوده که در وضع فعلی بهره‎ای از آن نیست. در چنین مواردی اگر زن یا مرد مسائل گذشته را وسیله اعتراض یا تحقیر دیگری قرار دهد و یا در حسرت گذشته باشد، نمی‎تواند امید به زندگی خانوادگی شیرین و سالمی داشته باشد. زندگی مشترک محتاج روحیه رضایت نسبت به حال، فراموش کردن مشکلات و تلخی‎های گذشته و طرح و برنامه برای ایجاد شرایط خوش و موفقیت‎آمیز در آینده است.
۳) پویایی، انعطاف و انطباق پذیری:
در یک خانواده نباید اندیشه‎ها و احساس‎های زوجین حالت راکد و منجمد داشته باشد. خشکی، سرسختی و تغییر ناپذیری در روحیات، با ایجاد حالت تعادل و استحکام در خانواده سازگاز نیست، چون راه را بر هر گونه بازنگری نسبت به افکار و اعمال نادرست می‎بندد. زن و مرد در عین حال که دارای اصول و اهداف ثابت و معینی هستند باید در روابط با یکدیگر انعطاف و بردباری داشته باشند. دارابودن روحیه انعطاف در بسیاری مواقع می‎تواند تنش‎ها و سختی‎های پیش آمده در فضای خانواده را کاهش دهد.
مثلاً هنگامی که همسر شما خشمگین و عصبانی است، خونسردی شما می‎تواند در فروکش کردن این عصبانیت مؤثر باشد و در وقتی دیگر اتخاذ چنین رویه‎ای توسط او نیز می‎تواند خشم احتمالی شما را فرو نشاند.
۴) فداکاری کردن برای همسر:
زن و شوهرهنگامی که در فشار و سختی قرار می‎گیرند باید بتوانند نقش کمک و یار را برای یکدیگر ایفا کنند. این روحیه، هم برای مرد لازم است و هم برای زن. برای زن، شوهر داری به معنای مصطلح، گاهی از اوقات همدلی و همراهی با شوهر در سختی ها و مشکلات است که در حُسن رفتار و مدیریت خانواده تجلی می یابد و یک مرد نیز می تواند با مشارکت جدی در کارهای همسر خود، هنگامی که امور خانه، او را دچار خستگی می‎کند، چنین نقشی را ایفا نماید.
۵) میل به آگاهی و اندیشه های نو: محیط خانواده باید به فضایی برای افکار و اندیشه های نو برای زندگی بهتر، روابط شیرین تر و آینده درخشان تر و سازنده تر تبدیل شود. زن و شوهر باید این روحیه را در خود تقویت کنند که به طور دائم و با شور و نشاط در جستجوی راههای بهتر برای ایجاد یک زندگی متعالی و بالنده باشند.
چنین روحیه‎ای می‎تواند حتی از مسائل ساده و اولیه زندگی نظیر باورهای عادی نسبت به مسائل، نظریات و قضاوت ها شروع شود و به طور روزمره و هفتگی، زوجین دیدگاه های خود را مطرح، ارزیابی و اصلاح کنند و به دیدگاه های نو و مفید دست یابند.
خانواده‎هایی که برای قبول افکار و اندیشه های تازه آمادگی ندارند، به مرور از رشد و کمال باز می‎مانند و ضمن آنکه در درون، گرفتار ارتباط های قالبی، خشک و تغییر ناپذیر می شوند، در مناسبات اجتماعی نیز به تدریج دچار نوعی رکود و عقب افتادگی خواهند شد.

نظرات 21 + ارسال نظر
امیر دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1387 ساعت 06:25 ب.ظ http://amir-perspolisi.blogsky.com/

سلام
وبلاگ خیلی زیبایی داری ممنون میشم به وبلاگ منم سر بزنی فقط نظر یادت نره میدونستی که وبلاگت معدن طلاست؟چرا نمیخوای از وبلاگت علاوه بر تفریحی بودنش استفاده مالی بکنی؟ آیا میدونستی از طریق وبلاگت میتونی درامد ثابت ماهیانه داشته باشی و حتی اگه خودتم نخواستی فعالیت کنی از طریق زیرمجموعه هات که تو سیستم عضو میکنی ماهیانه در آمد ثابت داشته باشی؟اینا اصلا کاری نداره و چند دقیقه بیشتر وقتتو نمیگیره.با گذاشتن بنرهای تبلیغاتی سیستم اکسین ادز به ازای هر کلیک که روی تبلیغاتت بشه تا سقف 70 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر نفر که به سایت دعوت کنی مبلغ 100 تومان پورسانت میگیری و به ازای هر کلیک که رو تبلیغات زیر مجموعه هات بشه مبلغ 5 تومان پورسانت میگیری.این عالی نیست؟تازه اگرم نخواستی این فعالیت ها رو بکنی میتونی فقط عضو سایت بشی و از ابزار وبمستر فوق العاده سایت برای زیبایی سایت و افزایش آمار بازدیدهای وبلاگت استفاده کنی.که کاملا رایگانه مثل سیستم تبادل لینک و پیلم نما و خبرنامه . میتونی هر روز خودت 1 بار روی تبلیغات متنی و روی تبلیغات گرافیکی وبلاگت کلیک کنی و پورسانتشو گیری.حالا اگه تصمیم گرفتی تا عضو سایت بشی از طریق لینک زیر میتونی اینکارو بکنی: http://www.oxinads.com/?a=2216

علیک السلام

باتشکرازحضورتان در وب سایت ما

حتما خدمت میرسیم


///////موفق باشید ///////////

سیدجلال دوشنبه 2 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:20 ب.ظ http://kolger.bolgsky.com

خوشبختانه الان دیگه با پول نفتی که احمدی نژاد سر سفره جوونا آورده و با سود سهام عدالتی که بهشون داده دیگه همه جوونا می تونن ازدواج کنن !!!!!!

خدارحم کنه

ممنون ومتشکر

موفق باشید

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 03:05 ب.ظ

آهسته می رم
آهسته میام
تا...................

امیدوارم که کدورتها برطرف شود
وهمه مسایل به خیری وخوشی تمام شود
وذهنیت خیری که نسبت بهم داشتیم
دوباره تحقق یابد

موفق باشید

مهرگان چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:18 ب.ظ http://bandarmehr.blogfa.com

سلام
خسته نباشید
مطالبتون جالب بود
موفق باشید

علیک السلام

موفق باشید

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:19 ب.ظ

شما خیلی باهوش هستین !!!
ان شاءالله

باتشکرازحضورتان دروبلاگ ما

موفق باشید

محمداراسته جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:38 ق.ظ http://m-arasteh.blogfa.com/

باسلام وعرض ارادت وآرزوی توفیقات
مطالب زیبای وبلاک آزادی واندیشه راخواندم روابط اجتماعی دختران وپسران درجامعه اسلامی باید برگرفته ازفرهنگ اسلامی باشدوبایدبدانیم که ازکجا ودرچه سنی شروع میشودالبته غافل ازاین نباشیم که درهر شهری این گونه روابط هافرهنگ خاص خودش دارد که برمیگردد به فلکوریک ان محل ودخالت خانواده وعرف اجتماعی آن منطقه محل: چهل سال پیش ویاسی سال پیش دراکثر روستاها هیچ شناختی بین دختر وپسرنبودومعیاری برای ازدواج نیزنبود معیار واقعی گزینه والدین بود ودختر وپسرحق دیدن وصحبت کردن رانداشتندوبنده میتوانم بگویم معامله ازنظر دختروپسرنادیدبود والدین میبریدند ومیدوختندوکسی اعتراضی براین کارنداشت امروزه الحمدالله فرزندان حق انتخاب دارند ودختران وپسران باهم دو الاسه سال رفت وآمدومراودات خانوادگی دارند وهر یکی ازدوجنس حق فسخ روابط رادارند بنده درجامعه ئی بزرگ شده ام که درسن وسال ما که به سن بلوغ رسیده بودیم پدر ومادر وربما خواهران مینشتند وتصمیم میگرفتند وما راضی به رضایت انها بودیم واز خودمان هیچ اراده انتخاب نداشتیم بنده نمیدانم حق را به که بدهم ویا بگویم حق باکیست ایا قدیمی ها موفق تر بودند که درجامعه اسلامی وسنتی خود زندگی میکردند ویا امروزه که الحمدالله ازادی انتخاب برای طرفین محفوظ ومیتوانند دوسه سالی تلفنی باهم صجبت داشته باشندوهمدیگررا خوب بشناسند وتصمیم صحیح بگیرندوربما اگردردانشگاه هستند باهم به سینما بروند وفلمی نیز تماشاکنند وساندویچ هاداگی نیز بخورندامروزه اکثر فرزندان ما ازدوجنس سواداکادمیک دارندویا اقل دیبلم هستندوباسواد ومیتوانند مکنونات قلبی را بنویسندووالدین نیز وسعت نظردارندالبته بنده منکر این نیستم که همان معامله نادیدمانیز بیشتر شان درآسایش زندگی کردند وبعد اشنائی زندگی مشترک راپی گرفتند وهمین فرزندان باسواد ازهمان پدران ومادران متولد شدند وبیشترموفق بودندشما به نظر بنده بیشتر راه کار زندگی رابرای جوانان نوشته اید که چگونه زندگی کنندتا موفق شوندالبته درقرن بیست ویکم زندگی کردن مشکلات خاص خودش داردمشکل مسکن وکار ودرآمدوهزار مشکلات چشم هم چشمی وواقعامشکل مسکن که تما زوجهای جوان باان روبروهستندمرد ناراحت ازانکه نتوانسته زندگی بهتری برای خانواده اش درست کند وان دختر خانم به نام زن که میبیند خواهرش بهتر زندگی میکند این معضل اجتماعی بزرگی است اگر بنده این معضل را ازدید یک روستا ئی نگاه کنم یادقدیما می افتم وفکر میکنم درروستا آسان تر ازشهر میشودزندگی کرد زندگی اپارتمانی ان هم آپارتمان شصت متری امان از آدم میگیرد نداشتن ماشین سواری وبقیه مشکلات عدیده وزندگی چشم هم چشمی بیشتر زوج جوان رادچارمشکل کرده است که البته شما خودتان نیز میدانیدکمبود کارنبودن درآمدتورم بیکاری مسکن وناراحتی های گوناگون که برسر راه زوجهای جوان امروزه کمین کرده است که اگررستم نیز دراین درگیری درگیر باشدزوربازویش رافراموش میکند بنده درپایان برای شما آرزوی توفیق وسلامتی ازدرگاه خداوند مسئلت دارم
اندکی باتوبگفتم غم دل ترسیدم
که دل ازرده شوی ورنه سخن بسیار است
بنده یکبار نظرم راپست کرده بودم اگرتکراری بود ویابه نظرتان قابل تائیدنبودبنده رادرجریان بگذارید ممنون میشوم واگرخواستیدتایدکنیدیکی راهذف نمائید چون فکرکردم شاید نظرم دروبلاک قرارنگرفته بنده را مطلع نمائیدبی نهایت ممنون

علیک السلام
باتشکرازحضورتان جناب آقای محمد اراسته عزیز

فقط یک نظر ازشمابرای ما اومده وآن راهم تایید میکنیم





موفق باشید

[ بدون نام ] جمعه 6 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:18 ب.ظ

با سلام
می خواستم بگم امیدوارم ذهنیتی که نسبت به هم داریم در همین حد بمونه، نه کمتر نه بیشتر....
شما به فال اعتقاد دارید؟!!!! خیلی خاله زنکیه که........
یه سوال، شما چند تا وبلاگ دارین؟! بگین چند تا؟

علیک السلام
قبل ازهرچیز باید خدمتتان عرض کنم درنظر بعدی حتما خودتان را برایم

معرفی کنید درغیر اینصورت نظرات حضرتعالی احتمال دارند تاییدنشوند ۳

من اصلا به فال اعتقادی ندارم وآنرا شرک می دنم من قالبی که یکی از

سایتها گرفته ام فال رادارد ونمی توانم آنرا حذف نمایم اگرشما قالبی را

سراغ دارید که فال نداره ویا میتوانید ازهمین قالب فال آنرا حذف نمایید

به شرطی که خودتان را کاملا معرفی کنید درخدمتتان هستم .

موفق باشید

قلندر شنبه 7 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام ؛
چطوری حالت خوبه
خوشی روزگار به خیری وخوشی میگذره ..
اوضاع واحوالت چطوره

علیک السلام
فقط میتوانم بگوییم خدایا شکرت وبس
چون میگذردغمی نیست
تابگذرد هم وقت کمی نیست


موفق باشید

امید شنبه 7 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:57 ب.ظ http://omidfatahpour.blogfa.com

سلام اخوی
سری به ما هم بزن

علیک السلام سرور عزیز

حتما خدمت خواهیم رسید

موفق باشید ۰۰

محمد یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1387 ساعت 05:09 ب.ظ http://chera2chera.blogfa.com/

دوست عزیزسلام

من مرتب به وبلاگ شما سرمی زنم به خصوص وقتی دعوت می کنید درمورد این مقاله تان هم نظر به خصوصی ندارم

در مورد مقاله قبلی یعنی حجاب هم گذاشتن سر فرصت که در نظر داشته ام مطلبی دیگر در مورد زنان داشته باشم

موفق باشید

شاید نظری ندهم اما مطمئن باشید به شما سر می زنیم وتاحالاهم تمامی مطالب شما را کامل ودرست با دقت مطالعه کرده ام

علیک السلام دوست عزیز

مارا غریق الطاف ومحبتهای خویش نمودید البته اینقدر لایق

نیستیم

دوست عزیز آرزوی موفقیت برایتان دارم

موفق وموید باشید .....

جرون یکشنبه 8 دی‌ماه سال 1387 ساعت 08:03 ب.ظ http://www.joroon.blogfa.com


نظرات جالبیست. موفق باشی

ممنون از حضورتان دروب

جغد بندری دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:03 ق.ظ http://www.joghd11.blogsky.com/

متشکرم که از وب من دیدن کردید. مطلبتون خیلی کلی بود و به نظرم این مسائل کلی را اکثر جوان ها بدانند.
با تشکر...

البته دیدن ازوب شما باعث افتخارما میباشد

ماهم ب نوبه خویش ازازشما نهایت تشکروقدردانی را میکنیم

موفق باشید

زعفرون دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:08 ق.ظ http://zaferoon.blogfa.com

سلام بر شما به نکته های خوبی اشاره کردین انشالله اگر فرصتی نصیبمون شد حتما مطالبو می خونم فعلا فقط تیتراشو خوندم موفق باشید

علیک السلام

ازلطفتون بسیارممنونم

موفق باشید .

دخترخلیج دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ http://www.dkh.blogsky.com

سلام. واسه منی که در شرف ازدواجم بسی مفید بود . ممنون جوان !
باز هم به من سر بزن. حرفای تازه دارم !

علیک السلام

انشالله خوشبخت باشید وبهتون تبریک عرض میکنم

خدمت خواهیم رسید .

موفق باشید

طاهره علی اکبرزاده دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 01:30 ب.ظ http://xt.blogfa.com

سلام
مطالبتون خیلی جالب هستند.
دستتون درد نکنه
براتون آرزوی موفقیت و سلامت روزافزون دارم.
در پناه حق.

علیک السلام

ممنون ازلطفتون

موفق وموید باشید

آزادی واندیشه دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 05:58 ب.ظ http://azadivaandishe.blogsky.com

باباسلام خدمت دوست عزیزی که نوشته اند دیگر به این وب سر نمی زنم ونظرم را تایید ننمایند

اولا از محضر مبارکتون معذرت میخواهم اگر اشتباهی بیش اومده البته از طرف
ثانیا خیلی خوشحال میشوم باهم در ارتباط باشیم وبندهازاوضاع سلامتیت خبر دارشوم امیدوام طلسمت را بشکنی ودورباره قدومت دلمان را شاد نمایید




موفق باشید

باباسلام خدمت دوست عزیزی که نوشته اند دیگر به این وب سر نمی زنم ونظرم را تایید ننمایند

اولا از محضر مبارکتون معذرت میخواهم اگر اشتباهی بیش اومده البته از طرف
ثانیا خیلی خوشحال میشوم باهم در ارتباط باشیم وبنده ازاوضاع سلامتیت خبر دارشوم امیدوام طلسمت را بشکنی ودورباره با قدومت دلمان را شاد نمایید

موفق باشید

دوست دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:57 ب.ظ http://www.keramatbalali.blogfa.com

سلام زیبا و هوشمندانه وپربار سپاس

علیک السلام
متشکر وممنون

کوفق باشید

محمد سه‌شنبه 10 دی‌ماه سال 1387 ساعت 10:52 ق.ظ http://chera2chera.blogfa.com/

دوست عزیزسلام

بااین عنوان به روزم

چالش های دعوت و دعوتگران

علیک السلام

اولین فرصت خدمت خواهیم رسید

موفق باشید

محمد چهارشنبه 11 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:12 ب.ظ http://www.chera2chera.blogfa.com

دوست عزیز سلام

بااین عنوان به روزم

مسئله فلسطین یک مسئله سیاسی است نه دینی؟!

آیا خون فلسطینیان رنگین تر است

حماس قدرت پرست است

مسلمانان احساساتی عمل می کنند

قرآن بیانی دیگر دارد

علیک السلام دوست عزیز

ظاهرا باید مقاله پر محتوایی باشد

اولین فرصت خدمت خواهیم رسید

موفق باشید

علی جمعه 13 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:14 ب.ظ http://sahargaheomid.blogsky.com

سلام دوست عزیز
ممنون که به من سر زدید. وبلاگ شما هم پر محتوا و جالبه. انشاء الله موفق باشید.

علیک السلام

ازلطف حضرتعالی بسیار ممنون ومتشکرم

موفق باشید .

محمد دوشنبه 16 دی‌ماه سال 1387 ساعت 12:56 ق.ظ http://chera2chera.blogfa.com/

دوست عزیز سلام

بایکی از پرچالشات ترین موضوعات به روزم

بار دیگر نگاهی بر ایمان وکفر

آیا برادر من کافر است

چالشات پیش روی ایمان وکفر را پاسخ دهید

آیا می توان انسانی دیندار ومومن دید

چه کسی کافراست تو یا من؟ چه کسی مومن وبرحق است تو یا من؟

علیک السلام
خدمت خواهیم رسید
موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد