در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

در مورد آزادی اندیشه وفکر میباشد.

این وب سایت هدفی جزتقریب افکار واندیشه ها چیزی دیگر ندارد وکلیه افکار پیش ما محترم میباشند.ازادی واندیشه یعنی زنده باد مخالف.

انواع علوم وسرچشمه ای آنها درمصر باستان

منشأ علوم مصری – ریاضیات- علم نجوم و تقویم- تشریح و زیستشناسی- پزشکی و جراحی و بهداشت

اغلب دانشمندان مصری از کاهنان بودند، چه دور از ناراحتیها و نگرانیهای زندگی به سر می‌بردند و، در معابد، از آسایش و راحت برخوردار می‌شدند؛ به همین جهت است که، با وجود پابند شدن به خرافات، همین کاهنانند که علم مصری را پی‌ریزی کرده‌اند. از اساطیری که به وسیلة همین کاهنان انتشار یافته، چنان برمی‌‌آید که علوم را 18000 سال قبل از میلاد، تحوت، خدای حکمت مصر، در طول مدت حکمرانی خود بر زمین که مدت 3000 سال ادامه یافته، اختراع کرده است؛ قدیمترین کتاب در هر علم، یکی از بیست‌هزار مجلد کتابی است که این خدای دانا تصنیف کرده است؛ ما آن اندازه علم و اطلاع نداریم که بتوانیم دربارة پیدایش علوم در مصر نظر قطعی ابراز داریم.

از همان آغاز تاریخ مدون مصر، علوم ریاضی در آن سرزمین حالت پیشرفته‌ای داشته؛ دلیل این مطلب آن است که کشیدن نقشه اهرام و ساختن آنها محتاج اندازه‌گیری دقیقی بوده است که جز با داشتن اطلاعات وسیع در ریاضی میسر نمی‌شده. بستگی زندگی عمومی مردم مصر به بالا آمدن و فرونشستن آب نیل، مستلزم آن بوده است که بتوانند اندازة بالا‌ آمدن و پایین رفتن آب را اندازه بگیرند و حساب دقیق آن را داشته باشند. زمین پیمایان و نویسندگان، پیوسته، ناچار بودند که زمینهایی را که آب فرا می‌گرفت، و حدود آن را محو می‌کرد، اندازه‌گیری و پیمایش کنند و حدود جدید آنها را معین سازند؛ شک نیست که همین اندازه‌گیری مبنای پیدایش علم هندسه بوده است؛ دلیل آن این است که کلمه یونانی معرف علم هندسه به معنی «پیمایش زمین» است. پیشینیان هم علم هندسه را از اختراع مصریان می‌دانسته‌اند. یوسفوس چنان عقیده دارد

که ابراهیم خلیل علم حساب را با خود از کلده (یعنی بین‌النهرین) به مصر آورده؛ بعید نیست که علم حساب و هنرهای دیگری از «اورکلدانیان»، یا مرکز دیگری از آسیای باختری، به مصر آمده باشد.

ارقامی که برای نمایش اعداد به کار می‌رفت دشوار و مایه ناراحتی بود- برای نمایاندن عدد 1 خطی می‌کشیدند، و برای 2 دو خط، و همین طور تا رقم 9 پیش می‌رفتند، که آن را با نه خط نمایش می‌دادند… ده را با علامت خاصی نمایش می‌دادندو 20 را با دوتا از همین علامت و… نود را با نه علامت 10 نشان می‌دادند. برای 100 علامت تازه‌ای می‌گذاشتند، و دوتا و سه‌‌تای این علامت 200 و 300 را نمایش می‌داد، و تا 900 چنین بود؛ برای 1000 نیز علامت خاصی داشتند. هزار‌هزار، یا میلیون، را با صورت مردی نمایش می‌دادند که دستها را بر بالای سر به هم می‌کوبد، و شاید این صورت نمایندة تعجب از آن بوده که چگونه ممکن است عددی به این بزرگی موجود باشد. مصریان سلسله اعشاری را نمی‌شناختند و صفر نداشتند، و هرگز در این صدد برنیامدند که تمام اعداد را با 10 رقم نمایش دهند؛ به همین جهت، برای نوشتن عدد999 بیست و هفت علامت برای ایشان لازم می‌شد. کسرهای متعارفی را که صورت آنها همیشه مساوی واحد بود می‌شناختند؛ برای نمایاندن کسر 4/3 آن را بصورت 4/2+2/1 نمایش می‌دادند. جدول ضرب و جدول تقسیم به اندازه اهرام مصر قدمت دارد؛ قدیمترین رسالة ریاضی که در تاریخ شناخته شده، پاپیروسی است به نام پاپیروس احمس، که تاریخ آن میان دو‌هزار، و هزاروهفتصد قبل از میلاد است، ولی در همان رساله به نوشته‌های ریاضی دیگری اشاره می‌شود که پانصد سال برآن پیشی داشته است. در آن پاپیروس، با مثالهایی، راه‌اندازه گرفتن گنجایش انبار گندم یا مساحت مزرعه نشان داده شده و از معادلات جبری درجه اول سخن رفته است؛ علمای هندسه مصری تنها به اندازه گرفتن مساحت مربع و دایره و مکعب قناعت نداشتند، بلکه حجم استوانه و کره را نیز اندازه می‌گرفتند، و برای نسبت محیط دایره به قطر آن، یعنی عددP (پی)، رقم 16،3 را به دست آورده بودند. فخر ما به این است که، در مدت چهارهزار سال، آن اندازه پیش رفته‌ایم که از 3.16 به 3.1416 رسیده‌ایم.

درباره فیزیک و شیمی مصری چیزی نمی‌دانیم، و آنچه از علم نجوم در مصر قدیم بر ما معلوم است، بسیار ناچیز است. چنان به نظر می‌رسد که رصدکنندگان ستارگان در معابد زمین را همچون صندوق مستطیلی تصور می‌کرده‌اند که در گوشه‌های آن کوهها قرار داشته تا آسمان را بر بالای خود نگاه دارد. هیچ اشاره‌ای به کسوف وخسوف در نوشته‌های آنان نیست، و در این خصوص، به طور کلی، از معاصران خود در بین‌النهرین عقبتر بوده‌اند. با وجود این، آن اندازه اطلاع داشتند که می‌توانستند روز بالا آمدن آب نیل را پیشگویی کنند و معابد خود را به نقطه‌ای که خورشید صبح روز اول انقلاب صیفی از آنجا طلوع می‌کند بسازند. شاید چیزهایی می‌دانستند و صلاح در آن نمی‌دیدند که این مطالب را در میان مردمی که خرافه پرستی آنان برای فرمانروایان گرانبهاترین سرمایه بود انتشار دهند؛ کاهنان اطلاعات نجومی خود را از علوم سری می‌دانستند و نمی‌خواستند راز آن بر توده مردم کشف شود. قرنهای متوالی، حرکت سیارات و وضع آنها را در آسمان تحت نظر داشتند و ثبت می‌کردند؛ به طوری که جداول زیج ایشان چندهزار سال زمان را شا

پنجم یاد کرده‌اند (که عملا با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شود) و، دربارة تأثیر ستارگان در سرنوشت بشر چیزهایی نوشته و برجای گذاشته‌اند. با همین ملاحظات و مشاهدات است که مصریان تقویم را وضع کردند؛ این تقویم، بعدها، عنوان بزرگترین هدیة مصربه نوع بشر را پیدا کرد.

در ابتدا، سال را به سه فصل چهارماهه قسمت می‌کردند، که فصل اول، فصل برآمدن و زیاد شدن و فرو نشستن آب نیل است؛ فصل دوم فصل کشاورزی؛ و فصل سوم فصل درو. عدد روزهای ماه در نزد ایشان سی روز و نیم است. لفظ نماینده ماه، در لغت مصری، مانند زبان فارسی و انگلیسی، از کلمة نمایندة قمر گرفته شده بود. در آخرماه دوازدهم سال، پنج روز بر عدد ایام ماه می‌افزودند، تا سالی که به حساب می‌آوردند با طغیان نیل و جای خورشید در آسمان درست درآید. روز اول سال را معمولا روزی می‌گرفتند که آب نیل به منتها حد بالا آمدن خود رسیده باشد، در آن روز، هنگام نخستین انتخاب روز اول سال، ستارة شعری (که آن را سوئیس می‌نامیدند)، با خورشید، هر دو در یک لحظه از افق طالع می‌شدند. چون تقویم مصری سال را، به جای 365 روز و ربع، 365 روز به حساب می‌آورد، اختلاف میان طلوع خورشید و طلوع شعری، که در آغاز کوچک و غیرقابل ملاحظه بود، بتدریج زیاد می‌شد و هرچهار سال به یک روز تمام می‌رسید. به این جهت تقویم مصری با تقویم آسمانی به اندازه شش ساعت اختلاف داشت؛ مصریان هرگز این خطا را اصلاح نکردند، تا آنگاه که منجمان یونانی اسکندریه، بنا به فرمان یولیوس سزار (46 ق‌م)، به اصلاح آن پرداخته و، پس از هر چهار سال، یک روز بر عدد ایام سال افزودند، و این همان است که تقویم قیصری یا یولیانی نامیده می‌شود. پس از آن، در زمان پاپ گرگوریوس سیزدهم (1582) اصلاح دیگری شد و روز کبیسة اضافی سال را (که بیست و نهم فوریه است) از هر سال نمایندة قرن کاملی که بر 400 قابل قسمت نباشد حذف کردند؛ و این همان «تقویم گرگوری»‌است که اکنون در کار است.خلاصة مطلب آنکه، تقویمی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنیم از اختراعات باستانی شرق نزدیک است. 

مل می‌شد. ستارگان ثابت را از سیارات تشخیص می‌دادند. و در زیجهای خود از ستارگان قدر 

مصریان قدیم، با آنکه در ضمن مومیایی کردن بدن مردگان فرصت کافی داشته‌اند که به مطالعه و تحقیق در بدن انسان بپردازند، در این کار پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نکرده‌اند. چنان گمان می‌کردند که در رگهای بدن آب و هوا و مایعات دفع شدنی جریان دارد، و عقیده داشتند که قلب و روده‌ها مرکز عقل و شعور آدمی است. و اگر آنچه را از این الفاظ و اصطلاحات در نظر داشته‌اند بخوبی بدانیم، شاید معتقدات ایشان با آنچه ما می‌دانیم و بر آن نمی‌توانیم مدت درازی پابند بمانیم چندان اختلافی نداشته باشد. با وجود این، استخوانهای بزرگ و امعا و احشا را با دقت تمام وصف کرده‌اند، و قلب را محرک اصلی بدن و مرکز جهاز دوران خون دانسته‌اند. در پاپیروس ابرس چنین می‌خوانیم که : «رگهای قلب به همة اندامهای بدن می‌رود، و طبیب، خواه دست خود را بر پیشانی انسان بگذارد یا بر پشت سر یا بردست و پای او، همه جا با قلب روبرو می‌شود.» میان این گفتار و آنچه لئوناردو و هاروی گفته‌اند گامی بیش نیست، ولی برای برداشتن این گام سه هزار سال زمان لازم بوده است.

بزرگترین افتخار مصر قدیم علم پزشکی آن است. این علم به وسیلة کاهنان پیدا شد؛ شواهد زیادی در دست است که طبابت مصری، در ابتدا، صورت سحر و جادو داشته است. در میان مردم مصر، حرز و تعویذ و طلسم، برای پیشگیری یا مداوای مرض، بیش از دارو و حب و شربت رواج داشت. اعتقاد ایشان چنان بود که چون شیطان به جسم آدمی درآید، بیمار می‌شود، و علاج آن خواندن عزایم و اوراد است؛ مثلا زکام را با خواندن این عبارت سحری معالجه می‌کردند: «ای سرمای پسر سرما بیرون شو، ای که استخوانها را خرد می‌کنی و هفت سوراخ سر را بیمار می‌سازی… خارج شو و بر روی زمین بیفت ای گند، ای گند، ای گند!» و شاید این مداوایی است که تأثیر آن از هر معالجه دیگری که امروز برای این بیماری کهن می‌شناسیم کمتر نباشد. بعدها پزشکی مصری از این پایه بی‌اندازه ترقی کرد و بالاتر آمد و پزشکان و جراحان و متخصصانی در آن پیدا شدند که از همان قانون اخلاقیی پیروی می‌کردند که نسل به نسل انتقال پیدا کرد و در آخر کار به صورت سوگندنامة بقراط درآمد. بعضی پزشکان، متخصص در قابلگی و امراض زنانه بودند؛ بعضی دیگر جز اختلالات معده، بیماری دیگری را معالجه نمی‌کردند؛ گروهی تنها چشم پزشک بودند. شهرت این پزشکان به اندازه‌ای بود که کوروش، شاهنشاه پارس، یکی از آنان را به کشور خود دعوت کرد. از این پزشکان متخصص گذشته، طبیبانی بودند که ریزه‌خوار آنان بودند و به مداوای فقرا می‌پرداختند؛ این طبیبان، در ضمن کارهای خود، روغنها و عطریاتی برای مالیدن به دست و صورت، و موادی برای رنگین کردن مو، و داروهایی برای زیبایی پوست یا کشتن کیک و مگس نیز می‌ساختند.

چند پاپیروس مربوط به امور پزشکی برجای مانده و به دست ما رسیده است.

گرانبهاترین آنها که به نام کاشف آن ادوین سمیث به اسم پاپیروس سمیث نامیده می‌شود، طوماری است به درازی چهار مترونیم که تاریخ آن تقریباً به 1600 ق‌م‌ می‌رسد، و در آن از کتب و مراجع کهنه‌تر استفاده شده. حتی اگر از این مدارک قدیمی نیز چشم بپوشیم، خط این پاپیروس باز قدیمترین سند علمی شناخته شده در تاریخ به شمار می‌رود. در این طومار، از چهل و هشت حالت جراحی سریری، از شکستگی کاسة سرگرفته تا جراحتهای نخاع‌شوکی، بحث شده هر یک از این حالات، به صورت منظم، مورد تحقیق قرار گرفته و در ضمن آن عناوین مختلف تشخیص و آزمایش، و بحث از عوارض مشابه با امراض دیگر، و تشخیص علت، و معالجه آمده است؛ و در هر جا اصطلاح خاصی بوده، دربارة آن توضیحی دیده می‌شود. مؤلف، با وضوحی که نظیر آن در نوشته‌های علمی قبل از قرن هجدهم میلادی به نظر نمی‌رسد، به این مطلب اشاره می‌کند که دستگاه اداره کردن اندامهای تحتانی بدن در «مغز سر» جای دارد؛ و این نخستین بار است که این کلمه به صورت نوشته به نظر می‌رسد.

مصریان گرفتار امراض گوناگونی بودند و، بی آنکه نام یونانی آنها را بشناسند، با ابتلای به این بیماریها از دنیا می‌رفتند. از روی پاپیروسها و اجساد مومیایی شده معلوم می‌شود که سل ستون فقرات، تصلب شرایین، سنگ کیسة صفرا، آبله، فلج اطفال، کمخونی، التهاب مفاصل، صرع، نقرس، ماستوئیدیت، آپاندیسیت، و بعضی از بیماریهای عجیب، همچون التهاب ستون فقرات، که باعث تغییر شکل آن می‌شود، و نقصانی که در نمو غضروفهای استخوانهای دراز پیش می‌آید، در مصر وجود داشته است. دلیلی در دست نیست که بنابرآن بتوان گفت مصریان قدیم به مرض سیفیلیس یا سرطان مبتلا می‌شده‌اند؛ چرک کردن لثه و کرمخوردگی دندان، که در اجساد مومیایی شدة قدیمی اثری از آن دیده نمی‌شود، در اجساد مومیایی شدة دوره‌های متأخر فراوان به نظر می‌رسد؛ این خود دلیل آن است که تمدن در این دوره بسیار پیشرفت داشته است. کوچک شدن و از میان رفتن استخوان انگشت کوچک پا، که غالباً آن را نتیجة کفشهای زمان ما می‌دانند، از چیزهایی است که در مصر قدیم فراوان بوده؛ در صورتی که می‌دانیم آن مردم، در هر طبقه و هرسنی که بوده‌اند، تقریباً همیشه پابرهنه راه

پزشکان مصری در برابر این بیماریها با قرابادینهای (= دستورهای دارویی) فراوان مجهز بودند؛ در پاپیروس ابرس نام هفتصد دارو، برای درمان کردن امراض مختلف، از گزش افعی گرفته تا تب نفاسی، ذکر شده. پاپیروس کاهون (که تاریخ آن به 1850 ق‌م می‌رسد) شیافهایی را شرح می‌دهد که شاید برای جلوگیری از آبستنی به کار می‌رفته است. در گور یکی از ملکه‌های سلسلة یازدهم، صندوق دارویی به دست آمده که در آن ظرفها و قاشقها و علفها و ریشه‌های دارویی خشک شده وجو داشته است. نسخه‌های طبی میان پزشکی و جادوگری نوسان داشته؛ به نظر آنان چنین می‌رسیده که هرچه نفس از دوا بیشتر مشمئز بشود، تأثیر دارو افزونتر می‌شود. در میان دستورهای دارویی چیزهای مختلف و شگفت‌انگیز دیده می‌‌شود؛ مانند خون سوسمار، گوش و دندان گراز، گوشت و پیه گندیده، مغز سر سنگ‌پشت، کتاب کهنه‌ای که در روغن جوشانده باشند، شیر زن تازه‌زا، پیشاب دختر باکره، پلیدی انسان، و نیز خر و سگ و شیر و گربه و حتی شپش. گری را با مالیدن چربی حیوانی به سرمعالجه می‌کردند. پاره‌ای از این دستورالعملهای معالجه از مصر به یونان، و از یونان به روم، و از رومیان به ما انتقال یافته است؛ و هم امروز بسیاری از قرصها و شربتهایی را که مصریان قدیم در ساحل نیل برای ما ترکیب کرده‌اند، با کمال اطمینان، به عنوان دارو، مصرف می‌کنیم.

مصریان کوشش داشتند که، با استفاده از وسایل بهداشتی عمومی، باختنه کردن و عادت دادن مردم به استعمال فراوان مسهل، از راه تنقیه، تندرستی خود را حفظ کنند.

دیودوروس سیسیلی در این باره چنین می‌گوید:می‌برد. هرودوت نیز نقل می‌کند که مصریان «درهرماه، سه روز متوالی به پاک کردن بدن خود می‌پردازند و، برای نگاهداری تندرستی خود، از داروهای قی‌آور و تنقیه استفاده می‌کنند؛ زیرا چنان گمان دارند که هر مرضی که آدمی دچار آن می‌شود، نتیجة چیزهایی است که می‌خورد.» در نظر این نخستین مورخ تاریخ تمدن، مصریان، پس از مردم لیبی، از همة مردم جهان تندرست‌ترند

نظرات 23 + ارسال نظر
کویر کلیک دوشنبه 18 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:48 ق.ظ http://www.savinclick.com/page-customer_signup.php;refer=ZnVuYm9



شما با عضویت در این سیستم به کسب در آمد خواهید پرداخت

این سیستم یک موقعیت عالی برای کسانی که وبلاگ یا سایت دارند

سیستم تبلیغاتی کویر کلیک یک سیستم کسب درآمد بر پایه کلیک می باشد و شما وبمسترهای عزیز با عضویت در این سیستم می توانید به کسب درآمد بپردازید



برخی از مزایای این سیستم عبارتند از :



◄پرداخت مبلغ مناسب بابت هر کلیک



◄ مجهز به سیستم زیر مجموعه گیری



◄ اهدای 100 تومان جایزه بایت معرفی هر عضو



◄ پرداخت مبلغ 50 ریال بایت هر کلیک زیر مجموعه شما



◄ قابلیت دریافت هر نمونه تبلیغ بدون محدودیت



◄ پشتیبانی دائمی و بدون وقفه اعضاء



◄ امکان نمایش بنر شما در روز,تعداد کلیک و مقدار درآمد کسب شده



◄نمایش درامد کسب شده توسط زیر مجموعه ها



تعرفه تبلیغات



◄ بنر 60*468 هر کلیک 300 ریال



◄ بنر 120*240 هر کلیک 300 ریال



◄ تبلیغات متنی هر کلیک 150 ریال



زمان پرداخت



◄ رسیدن مبلغ کارکرد به 15000 تومان



◄ زمان پرداخت بدون محدودیت می باشد و پس از درخواست شما در مدت زمان 24 تا 48 ساعت واریز می گردد.

برای عضویت به لینک زیر مراجعه کنید
!حتما عضو شوید

http://www.savinclick.com/page-customer_signup.php;refer=ZnVuYm95cw

رجب بذرافشان سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:07 ق.ظ http://www.vey.persianblog.ir

سلام
خسته نباشی.
ممنون که دعوتم کردی
یا علی

علیکم السلام
ممنون ازحضورتان
موفق باشید .
یاحق

محمدبلوچ سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:50 ق.ظ http://mohammadbaloch.blogfa.com

سلام دوست عزیز
خیلی قشنگه... امیدوارم موفق باشی...
خوشحال میشم به دیار منم قدم بذاری و احساس زیباتو بیان کنی...
ممنون میشم...
موفق باشی...بای

علیکم السلام.
آمدن به دیار شما افتخار بزرگیست.
برایتان آرزوی سعادتمندی وسلامتی را ازدرگاه
احدیت مسئلت دارم.
موفق باشید .

چوک نابن سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:23 ق.ظ http://piskedel.blogsky.com

مطلب جالبی نوشتی امیدوارم همیشه قبراق و سرحال به روز باشی

ممنون ازحضورتان
موفق باشید

جاهرو سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:25 ق.ظ http://jahroo.blogfa.com

خسته نباشی
عالی بود.

ممنون ازحضورتان
موفق باشید

سیدجلال سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 07:30 ق.ظ http://kolger.blogsky.com

سلام
کاش امکان سفر و دیدن جاذبه های توریستی مصر برای ایرانیها وجود داشت. . .

علیکم السلام
ماهم انتظارداریم که روزی این آرزویمان برآورده شود.
برایتان بهترینها را آرزو داریم .
موفق باشید...

خدیجه سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:07 ق.ظ http://daryadaryaabi.blogfa.com

سلام
از حضور گرمتان ممنونم
مطلب جالبی بیان کردید.ریاضیات در آن دوره استفاده می شده!!!
بازهم مطالب زیبا نوشتید خبرم کنید
شاد و تندرست باشید

علیکم السلام
از حضورتان درکلبه ای حقیرانه نهایت تشکر وقدرانی میکنیم
برایتان بهترینها را آرزو داریم
بازهم منتظرحضورتان هستیم .
موفق باشید....

ندای لیردف سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:48 ق.ظ

موضوع جالبی بود همیشه سر بزنید

ممنون از حضورتان
موفق باشید

پریا سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:06 ب.ظ http://www.egsholane.blogfa.com

عالیه ممنون از حضورت بازم پیشم بیاین

ممنون ازحضورتان
موفق باشید

علی سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 03:18 ب.ظ http://kazeroon20.blogfa.com

سلام دوست عزیزم
از این که به وبلاگ این حقیر سر زدید از شما ممنونم.
من از داشتن دوستان خوبی چون شما افتخار می کنم و با اجازه شما من شما رو لینک میکنم.
ارادتمند شما
علی

علیک السلام
ممنون از حضورتان
شما ه با افتخار لینک شدید.
موفق باشید.

مسعود سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:24 ب.ظ http://masoudzerehizade.blogfa.com/

سلام زیبا بود انشالله که در مورد تمدن ایرانیها هم بنویسید چرا که ایرانیها یکی از کهن ترین تمدنها رو دارن واولین امپراطوری بزرگ جهان ازان ایرانیها بوده منبع ان را برات خواهم فرستادالان حضور ذهن ندارم نویسنده کتاب ادعا میکنه که بر اساس واقعیت نوشته تا جانبدارانه برخلاف دیگر نویسندگان رومی یا یونانی موفق باشی

علیکم السلام
ابتدا حضورتان را دراین کلبه ای حقیرانه به فال نیک میگیریم .انتظار داریم درآینده نیز افتخارمیزبانی شمارا داشته باشیم.
ازایران وتمدن ایرانی چیزهای خوانده ام ودرفکر بودم که مطالبی هم بنویسم وحالا که شما دوست عزیز این پیشنهاد زیبا را داه اید جتما از تمدن پارس مطالبی را خواهم نوشت.
منتظر راهنمایی ها شما دوست عزیز هستم...
موفق باشید .

رضا سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:40 ب.ظ http://ISLAND1383.PERSIANBLOG.IR

سلام و درود بر شما ...عالی و آموزنده بود ..من تا حالا فکر میکردم پدر ریاضیات و علم نجوم عمر خیام بوده است ..ممنونم از حضورتان در کلبه درویشی حقیر ..برایتان از صمیم قلب آرزوی تندرستی و سعادتمندی در تمامی مراحل زندگانی دارم در پناه حق و خدا نگهدارتان ......
بسم الله الرحمان الرحیم
للهم صل علی علی بن موسی الرضا المرتضی
امام رضا علیه السلام فرمود :
عقل شخص مسلمـان تمـام نیست, مگر ایـن که ده خصلت را دارا بـاشـد -
ـ از او امید خیر باشد
ـ از بدى او در امان باشند
ـ خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد
ـ خیر بسیار خود را اندک شمارد
ـ هـر چه حـاجت از او خـواهنـد دلتنگ نشـود
ـ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود
ـ فقـر در راه خـدایـش از تـوانگـرى محبـوبتـر بـاشــد
ـ خـوارى در راه خـدایـش از عزت بـا دشمنـش محبـوبتـر بـاشــد
ـ گمنـامـى را از پـر نـامـى خـواهـانتـر بـاشـد

علیکم السلام
ممنون ازحضورتان
موفق باشید

محمداراسته سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:31 ب.ظ

نظربنده تائیدنشده است فکرکنم درموضوع نبوده است

درخور چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:20 ق.ظ http://khalildarkhord.blogfa.com

سلام
خیلی عالیه
چند روزیه که برا یه کار تحقیقیُ اطلاعاتی در رابطه با آب انبار می خواستم امکانش هست در یه فرصت زمانی کوتاه از شما کمک بگیرم.
در ضمن شما رو لینک کردم

علیکم السلام
باحضور خویش به این کلبه ای حقیرانه نور خاصی بخشیدید؛
درمورد همکاری باید عرض کنم من تاحدتوان وسعی خویش درخدمتتان هستم.
برایتان آرزوی موفقیت دارم .
ضمنالینک نیز شدید.
پیروز باشید .

گریب گیاوان چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:58 ق.ظ

سلام استاد بزرگوار
ایکاش بیشتر سایتها و وبلگ نویسان راه شمارا درپیش میگرفتند وبه جای ملاسنه ودرگیریها وپرتاب سنگین ترین عبارتها برسقف قلب یکدیگر مطالب اموزنده را انتخاب میکردند..
شما را استاد خطاب نموده چون بادرایت وذوق خاصی مطالب را انتخاب میکنید ودر دسترس خوانندگان قرار میدهی .
این مطلب تاریخی بسیاراموزنده است چون مصر از قدیمی ترین شهرهاست با کهن ترین تمدنهای بشریت بعد از سومریان در اور دوستی خواستار نوشتن تمدن ایرانیها را نموده که باید عرض کنم که فاصله انها با مازیاد است
با ارزوی موفقیت شما در همه امور

علیکم السلام دوست بزرگوار
جای بسی خوشحالیست که میزبان افرادی مثل شماهستیم .امیدواریم که میزبان خوبی بای شما باشیم.
استاد بزرگوار لطف شما همیشه شامل حال ما بوده وامیدواریم که درآتیه نیز باحضورتان این کلبه ای حقیرانه ای مارا منور نمایید......
برایتان بهترینها را آرزو دارم .
موفق باشید .

علی چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:08 ب.ظ http://kazeroon20.blogfa.com

سلام دوست عزیزم
من بروزم . لطفا در نظر سنجی در مورد کاری که من می خواهم انجام دهم شرکت کنید.
[گل]تقدیم به شما
ارادتمند شما
علی

علیکم السلام
حتما خدمت میرسیم
موفق باشید

سارا(ساحل ارامش) چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:16 ب.ظ http://pofaknamaki87.blogfa.com

سلام دوست من

سارا(ساحل ارامش) چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 02:19 ب.ظ http://pofaknamaki87.blogfa.com

مطالب جالبی نوشتی

امیدوارم موفق باشی

ممنون ازحضورتان

بلوچ چهارشنبه 20 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 10:46 ب.ظ http://www.balooch.net

سلام از سایت علمی وفرهنگی بلوچ بازدید نمایید واز مطالب علمی ومتنوع آن لذت ببریدwww.balooch.net

علیکم السلام
چشم حتما خدمت می رسیم .
ممنون ازحضورتان .
موفق باشید.

atash پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 06:04 ب.ظ

سلام
مطلب بسیار زیبا و جالبی بود،استفاده کردم،بازم از این مطالب بنویسید.ممنون

علیکم السلام
ممنون از لطفتون
برایتان آرزوی موفقیت میکنم
موفق باشید

محمداراسته پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 08:02 ب.ظ

سلام سنگارعزیز
ازاین پیرمردگله مندنشویدودرکنارخودتان تحملش کنید
بنده یک نظربلندبالا برنوشته بسیارخوب شمانوشتم این نظرکجارفته خدائی نمیدانم البته تنهابرای بنده وشماپیش نیامده برای دوست بزرگوارازنایبندنیز نظری نوشته بودم
ان نیزبین زمین واسمان گم شده وبنده شرمنده لطف شما وچوک نوبندمنده ام انشالله سرفرصت جواب دوست عزیزخودم راخواهم نوشت اینرا÷اقلیانی قبول فرمائیدچاشتش بعدمیرسد
سپاس گذارم ودعاگو

علیکم السلام
ممنون از لطفتون
برایتان آرزوی موفقیت میکنم
موفق باشید

محمود شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:30 ق.ظ http://soed-jonob.blogfa.com

سلام
وب سایت قشنگی دارید ازمطالب زیبایی آن استفاده بردم
سلام برسانید .
موفق باشید
محمود سوئد --جنوب

علیکم السلام
ممنون از لطفتون برادربزرگوار
برایتان آرزوی موفقیت میکنم
موفق باشید.

*ماهان* شنبه 23 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 01:36 ب.ظ http://mahangalaxy.blogfa.com

ممنون که سر زدید
وبلاگ خوبی دارید انشاءا... با همین روند که در پیش گرفتید بهتر و بهتر بشه

ممنون ازحضورتان
موفق باشید .

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد